kiblat songsang



Matanya tertumpu kepada tulisan tangan di pintu tandas universitinya itu. Contengan pen merah bergaris pen hitam. Oh! Inilah produk kerja orang-orang muda kurang siviks. Syndrome remaja Arab, Malizi atau mana-mana remaja dunia yang tiada kerja. "Penganggur dunia" kesan jahil dengan misi dan visi hidup selaku hamba dan khalifah Allah atas dunia sementara ini.

"I LOVE U.S.A BUT URDUN IS ALWAYS BE THE FIRST"


Aiyaa!!!

Sah! hasil tangan pemudi-pemudi Arab pro-US di universitinya.

Memang menyedihkan. Sungguh! Dia terasa sedikit kesal di situ. Pemudi-pemudi harapan agama yang diharapkan menjadi tukang promoter Islam menaikkan semula kekuasaan Islam di mata dunia kelihatannya masih ramai yang tenggelam dengan gahnya produk-produk Barat. Bukan seorang-dua sahabat2 Arabnya yang terlalu mengagung2kan pakcik Amerika. Dia pun jadi buntu. Oh!

Benarlah apabila satu-satu kuasa dunia itu berada di kemuncak. Semua manusia 'terpaksa' tunduk dengan rela atau terpaksa kepadanya. Mendengar seruannya, membeli produknya, menggunakan jenamanya, berakhlak dengan ideologinya. Itulah masanya di mana sesebuah tamadun itu berjaya 'menguasai' bukan setakat fizikal manusia malah hati dan akalnya.

Dan masa itulah yang kita semua impi.

Ya! dengan janji Allah, Islam pasti kembali menjadi 'kiblat dunia'.

Tiada cara lain. Kalau dibiarkan dunia mengikut si Barat Amerika. inilah kesannya. tekan.

Kena segera menaiki gerabak islam menuju ke puncak alam. JoM!


memperkenalkan "my name is Ustazah Alam"


p/s:
kredit tudung kepada si Khadeeja sang sanguine.
'Menduda' selama 3 hari, sudah merinduinya. sila segera pulang sahabat~

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

6 Responses to kiblat songsang

..::بشرى::.. said...

hati manusia jika tak di isi, jiwa akn kosong, bila kosong mula la buat yg bukan2 utk gembirakan hati..hati kosong menyebabkan jiwa gundah gulana..tu yg conteng sana conteng sini..huhu

ayyash said...

ustazah alam ini sgt comel..

p/s..kagum n ter'inspired' dgn semangat khadeeja sang sanguine..

نور أزلين محمد أزلن said...

aSSalamualaikum..

Hihi.. Menyaksikan bagaimana "ustaziatul alam" kat dalam pic tu di"capai"..!!

Sangaat comel..

Betul2 kata cik Ayyash kita kat atas neh..

Satu qoute utk diriku..

"Hanya hati yang hidup, mampu menghidupkan hati yang mati"

'Ezzah Al-Islam said...

to cik bushro..

hoho.. anda sgt tepat. anologi cawan kalau tidak diisi dengan air putih akan dimasuki habuk2 hitam. Masa ke france negara maju dunia dulu pun.. conteng2 bandar tu ada dimana2. kesian remaja2 kosong dan kering ini..

bila terasa kosong, akan terasa nak mencuba bnda2 'hot' dunia. mula cuba nak tiru apa2 datang dr barat. al-maklumlah kuasa dunia kan? kalau sy jumpa budak malaysia tulis macam ni.. mmg kena basuh ni..haha


to ayyash.

ya memmg comel. memperkenalkan globe dunia ana. tak main la peta bergaris2 ditampal di hadapan meja bilik buat tatapan setiap hari. :p yg ini baru cool..haha..


to aleen


qoute utk ana juga. tq dear^^,

jui said...

salam iz!

teringinnya nak belajar dripada ustazah alam nie... so kiut!

p/s: die mmg sgt berjasa pada siapa2 shj yg singgah di muhsinin

'Ezzah Al-Islam said...

to kak jui.

hoho.. ustazah alam ni kata dia boleh je 'terbang' mengajar di rumah akak kalau diperlukan. cuma sila maklumkan kepada koordinator jadual dia je.. huhu ^_____^

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.