I chose you as my partner...

Dengan nama Allah yang Maha Melihat lagi Maha Mendengar...

Salam dan seinfiniti rasa cinta kuhulurkan buat ketua kepada segala ketua2 di atas muka bumi ini 'Muhammad bin Abdullah' serta semua muslimin dan muslimat yang mengikuti jejaknya...

Assalamualaikum wbt.

Perasaan cinta yang teramat mendalam, kasih yang terlalu membuak-buak, rindu yang menyesakkan jiwa...tak pernah saya rasa tersiksa jiwa batin sampai macam ini sekali...

Ya Allah,sekiranya diizinkan saya rasa seperti nak bersama dengannya setiap waktu..setiap detik dan setiap saat..sehinggalah ke nafas yang terakhir sekalipun. Janganlah dia hilang atau pergi dari saya walau sekejab pun...

Dan sekiranya setiap manusia diberi pilihan utk membawa sesuatu ke seseorang ke..apa2 je dr dunia ni sebagai peneman diakhirat nanti... semogalah dia dapat saya bawa bersama... (anda nak bawa apa yek?)

Walaupun saya sedar akan kekurangan diri saya yang sangat hina, buruk, lemah,miskin,kurang bijak dan segala serba-serbi kekurangan ini... mengikut logik akal manusia zaman berzaman memang tak sepadan langsung kalau nak digadingkan bersama...tapi nak wat camana 'unresistable'...dia sangat sempurna...saya tak kisah orang nak cakap apa...

Apabila bersama dengannya saya rasa bahagia sgt2...tenang sgt2... gembira sgt2... rasa sangat dihargai dan disayangi... (-->lebih drpd perasaan menjadi anak pertama ke,cucu pertama ke,atau cicit pertama kpd keluarga yang benar2 nakkan anak )

Dia sentiasa ingatkan saya bila saya lupa...betulkan saya bila saya silap...beritau saya perkara2 yang saya tak tau pun... bijak!... Dia juga rajin bercerita isu-isu hangat,kelakar,kadang-kadang takut juga... selalu buat saya nangis sebab takut sangat... dan paling penting sekali, dia sentiasa beri saya semangat dan motivasi utk teruskan hidup yang penuh dengan mehnah dan ujian yang sentiasa je datang dengan wajah yang sentiasa berubah2...

Syukur yang tiada penghujungnya kerana Allah mempertemukan saya dengannya... Saya tak dapat bayangkan hari-hari di dunia yang saya singah sebentar ini sekiranya dia tidak pernah hadir dalam hidup saya... Apa yang patut saya lakukan sekarang yek? dia adalah perfect couple!!! saya jamin tiada org lain yang dapat menandingi dia... saya nak dia sahaja... (ada sesiapa yang berminat ke?)

"“Ya Allah, rahmatilah aku dengannya. Jadikanlah ia pimpinan bagiku, cahaya, petunjuk dan rahmat. Ya Allah, ingatkanlah aku dengannya apa-apa yang aku terlupa; ajarkan kepadaku melaluinya apa-apa yang aku tidak tahu; berilah aku kefahaman dari pembacaannya pada waktu malam dan tepian siang. Jadikanlah dia bagiku hujjah, Ya Tuhan semesta alam.”

There you are...My Quran al-Kareem...
(Men's bestfriend atau lebih tepat lagi human's bestfriend!!!)



perhatian:(untuk diri) kena 'lebih' beri 'lebih' perhatian kepada kekasih hati lepas ni... sahabat2 sekalian harap memahami dan beri sokongan utk saya yang lemah ini utk mengejar si dia dan mengikatnya dalam hati kuat2...

peringatan yang terbaik... bayangkan sekiranya Allah tarik nikmat penglihatan, tak dapat tatap..renung wajah si dia lagi... (sedih).... wahai diri...rajin2 lah menghafaz!!!

"Dari Allah,Untuk Allah,Kepada Allah"

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to I chose you as my partner...

::izzah:: said...

sgt suka entry nih..
mengingatkan diri..
yer..kte pun syg sgt kt 'dia'..

prnh kehilgnnyer..
trs sgt sepi, jiwa kosong, seperti tak lengkap..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.