Pendirian saya - pilihanraya MPPM

Dengan nama Allah yang maha kuasa dan memberi kuasa.
Selaut salam buat pemegang kuasa kepimpinan terhebat 'Muhammad bin Abdullah' serta semua yang sayang kepadanya.

Assalamualaikum wbt.

Seluas rahmat didoakan buat semua pembaca yang budiman.

Pertama2nya, marilah kita sama2 bersyukur, teruskan bersyukur dan jangan berhenti bersyukur dengan segala nikmat Allah tuhan kita yang maha baik.

Dengan rahmat blog kepunyaan sementara saya ini, izinkan saya menyampaikan sedikit amanat dan menyatakan pendirian saya berhubung pilihanraya MPPM khamis ini.
Diharapkan agar semua pembaca dapat berlapang dada dan memahami situasi dan kehendak diri saya yang lemah ini.

Memandangkan nama saya telah pun 'tercalon' sebagai salah seorang daripada 2 orang akhawat Irbid yang bakal bertanding dalam pilihanraya MPPM sesi hadapan, saya IZZATUL NADIAH BINTI ZOLKIPLY dengan penuh kesedaran menulis entri ini bagi memaklumkan kepada semua akan pendirian dan pegangan yang saya yakini.

Alhamdulillah, saya bersyukur kepada Allah dan berterimakasih kepada semua yang meletakkan kepercayaan dan harapan kepada saya untuk membawakan arus perubahan dalam pentadbiran MPPM sesi hadapan. Mengembangkan jaringan dakwah dan membawa imej "super muslimah" sebagai qudwah. Amat tinggi harapan yang diletakkan. Moga saya kuat seperti yang diharapkan.

Namun saya dengan rendah hatinya, ingin menyatakan kepada semua bahawasanya saya tidak berminat untuk bertanding dan sebaik2nya anda amat2 tidak digalakkan untuk mengundi saya. Untuk makluman semua saya telah pun menghantar surat permohonan menarik diri daripada pencalonan MPPM sebanyak 2kali, namun kedua-duanya ditolak atas alasan sebab yang tidak kukuh. Tidak kukuh bagi pihak SPR namun amat kukuh bagi pihak diri saya.

Antara sebab utama saya tidak mahu bertanding dalam pilihanraya nanti adalah.

1)Kekangan kudrat dan masa.
Ya. saya akui kita semua adalah hamba dan khalifah diatas muka bumi ini! dan saya turut mengakui bahawa kepimpinan ataupun politik merupakan salah satu daripada ajaran2 islam yang murni. Memegang kepimpinan ataupun politik sememangnya antara gerak kerja dakwah atau 'amal islami dalam menuju cita2 menegakkan khilafah Islam yang pernah jatuh suatu masa dahulu. Namun memegang kepimpinan bukanlah satu2 cara dalam membawa Islam.


Sekiranya ditaqdirkan saya naik sebagai AMT MPPM, ini pastinya memerlukan komitmen dan semangat bekerja yang proaktif dalam diri saya agar mampu melakukan perubahan kepada masyarakat Jordan. Memandangkan saya punya matlamat dan jalan kerja tersendiri yang saya yakini dalam melakukan sesuatu kepada ummah, saya bimbang tidak mampu membahagikan masa dan kudrat untuk merealisasikan matlamat saya disamping menggalas tanggungjawab yang amat besar dalam MPPM sendiri. Atas dasar keyakinan dapat menyumbang dengan lebih baik dengan cara saya sendiri berbanding menyumbang sebagai AMT MPPM. Maka, adalah lebih baik untuk saya tidak bertanding dalam pilihanraya dan memberi peluang kepada calon lain yang juga amat layak dan pastinya mampu menggalas tanggungjawab tersebut dengan lebih baik.

2) Ibu bapa.
Tambahan pula, ibu bapa saya tidak mengizinkan saya untuk masuk bertanding dalam pilihanraya tahun ini atas alasan belum tiba masanya. Selaku seorang anak, izinkan saya mematuhi perintah dan arahan ibubapa saya yang masih tidak berlanggar dengan syara' ini. Semoga kita semua tidak tergolong dalam hamba2nya yang derhaka kepada ibu bapa.

3)Akademik.
Adalah tipu untuk saya katakan bahawa keputusan akademik saya adalah amat teruk. Namun tidak salah dan sangat benar untuk saya katakan bahawa keputusan akademik saya tidak memuaskan apatah lagi membanggakan.

Pastinya sangat pelik dan tidak pernah dibuat orang untuk saya katakan "Jangan undi saya!"
Maka, adalah lebih baik untuk saya mengalihkan undi anda kepada calon2 lain yang juga amat layak.

Cadangan calon:
1)Nurul Ain bin Samsuddin (Irbid)
2)Nur Munirah Roslan(mafraq)
3) Hanifah Mazlan(mafraq)




"Sesungguhnya kita semua adalah pemimpin, dan bertanggungjawab atas kepimpinan kita"

Moga Allah memberi yang terbaik kepada semua dan meredhai setiap perbuatan kita.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Pendirian saya - pilihanraya MPPM

FabulouswithAs said...

positive thinking izz..!!

dR ArshaD said...

salam...

suara enti amat diperlukan dalam menggerakkan MPPM....mungkin atas dasar itulah nama enti tercalon...

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.