power of gender

Dengan nama Allah yang maha membentuk rupa manusia sejak dari kandungan lagi...
Salam rindu buat 'Muhammad bin Abdullah', insan teragung serta semua pembaca budiman sekalian.

"Sesungguhnya kami telah mencipta manusia dengan sebaik2 kejadian" surah at-tin:4


Sekadar berkongsi secebis idea dari isu Pengkid haram yang agak panas akhir2 ini.(-->dah lama jugak cuma baru sempat komen) bacaan lanjut.

Hidup kita sebagai manusia bergelar hamba ini memang seharusnya sentiasa dikembalikan kepada Allah. Yakinlah bahawa Allah sentiasa mengetahui apa yang terbaik buat kita, pasti ada hikmah di setiap ciptaannya. Gunakan kelebihan yang kita miliki sebagai perempuan mahupun sebaliknya sehabis2nya untuk memberi manfaat kepada masyarakat. Lelaki mahupun Perempuan, masing2 punya keistimewaan dan pastinya
tanggungjawab tersendiri.



"Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik buat kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik buat kamu.Allah mengetahui. sedang kamu tidak mengetahui" (Surah al-baqarah:216)

Fatwa belum pun diluluskan, baru di peringkat muzakarah. Sudah bermacam2 tentangan yang diterima, Benarlah Islam memang 'pelik' di akhir zaman ini. Walauapa keputusan Majlis Fatwa sekalipun, sememangnya Islam mengharamkan perempuan menyerupai lelaki dan sebaliknya.



Kes Lagi parah.

Thailand merupakan salah satu negara Buddha yang menghalalkan 'penukaran jantina'. Dengan menjalani pembedahan plastik dan pengambilan hormon 'wanita', mereka yang dilahirkan sebagai kaum Adam mampu untuk memiliki tubuh badan ideal, dengan wajah jelita setanding malah lebih mempesonakan daripada kaum Hawa yang asli. Syukur, sekurang-kurangnya suara mereka masih belum mampu untuk ditukar. Kalau tidak, kecelaruan identiti yang amat dasyat pasti bakal melanda dunia. Dunia hari ini memang perlu lebih berhati2. Sedangkan Ali Baba yang merupakan saudagar minyak wangi yang rupawan pun rupa2nya seorang penyamun.

Miss Tiffany's Universe Paegent



Taukah anda setiap tahun bertempat di Pattaya, Thailand seorang Ratu Pondan/Makyah Terbaik di dunia akan dipilih daripada 60 peserta yang lain. Bukan calang2, acara gilang-gemilang ini berjaya mendapat perhatian dunia sehingga menjadikan Pattaya sebagai salah satu destinasi percutian 'terhebat' dunia setiap tahun.



klik sini
dan sini jugak untuk maklumat lanjut

Kebanyakkan daripada masalah kecelaruan identiti adalah disebabkan faktor luaran yang mampu dimanipulasikan. Hanya sedikit daripada peratusan golongan ini yang memang telah dilahirkan sebagai lelaki dan wanita pada masa yang sama a.k.a khunsa. Maka, masih punya harapan untuk kita semua mengambil peranan masing2 untuk mengubah pembolehubah dimanipulasi ini.

Sekiranya anda seorang lelaki, sedarlah bahawa anda seorang yang hebat dan mampu mengubah dunia serta punya tanggungjawab yang sangat besar.

Sekiranya anda seorang perempuan, sedarlah bahawa anda seorang yang masih mampu hebat dan mampu melahirkan insan2 yang mampu mengubah dunia serta pastinya juga mempunyai tanggungjawab yang besar.

Sekiranya anda seorang sahabat, bantulah sahabat2 anda mengenal identiti diri mereka yang sebenar. Bantu mereka mencari hikmah disebalik penciptaan mereka mengikut jantina.


Sekiranya anda sebagai ibubapa, didik dan tarbiyah anak2 anda dengan asuhan2 dan layanan2 yang sesuai untuk jantina masing2.

Walau siapa jua anda, selagi kita seorang manusia berakidahkan islam, jom buat sesuatu. Peka dengan penyakit2 umat dan berusaha menjadi doktor terbaik untuk merawat masalah2 ini

"Sesiapa yang tidak peduli urusan umat Islam, dia bukan dari kalangan mereka". (Hadis)

kes salah peduli



"Dari Allah,Untuk Allah,Kepada Allah"

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.